wtorek, 16 października 2012

Jaka dieta na odchudzanie | Jak schudnąć – 8 przykazań


Większość odchudzających się ma ten sam problem. Jak zrzucić dodatkowe parę kilogramów i jednocześnie nie powrócić do dawnej wagi, schudnąć bez efektu jojo?


Oto garść rad, dzięki którym można zmienić swoje myślenie na temat odchudzania

1. Przygotuj się na wykonywanie pracy i krok za krokiem dochodzenie do efektów.

2. Bądź cierpliwy. Przybieranie na wadze trwa czasami parę lat, więc odchudzanie musi potrwać parę miesięcy (owszem, można szybciej, ale efekt jojo tylko na to czeka!)

3. Ciągle pracuj nad sobą. Systematyczność jest najważniejsza. Rozciągaj się przed każdym treningiem i po jego zakończeniu. Jak już opracujesz zdrową dietę, przejdź do ćwiczeń. Rozwijaj sposób na odchudzanie.

4. Spacery – Twój nowy sposób spędzania wolnego czasu. Szczególnie po wzniesieniach, pomagają spalić dodatkowe kalorie i uregulować ciśnienie.

5. Ćwicz nogi. Są setki ćwiczeń na nogi – warto wykonywać przynajmniej część. Od prostych przysiadów, bo mniej znane i powszechne przysiady boczne i czy wykroki z hantlami – wszystkie ćwiczenia nóg pozwalają spalać tłuszcz i przede wszystkim kształtują sylwetkę.

6. Uprawiaj jogging. Po zdobyciu jako takiej kondycji wprowadzaj marszobiegi do swoich spacerów. Bieg kształtuje sylwetkę i nie powoduje dużego rozrostu mięśni. Pemiętaj, żeby się solidnie przed takim marszobiegiem rozciągnąć i kupić porządne buty do biegania, żeby nie zniszczyć kolan na betonowych chodnikach.

7. Rower to świetna forma odchudzania – każdy może jeździć, nie męczy jak bieganie i na pewno spala tłuszcz i reguluje ciśnienie, tętno i usprawnia pracę całego organizmu.

8. Nie odpuszczaj. Najważniejszą rzeczą jest wyznaczyć sobie cel. Osiągnięcie go, podążanie w jego kierunku da Ci satysfakcję. Będzie Ci dużo trudniej bez określonego celu. Dużo łatwiej wtedy o zniechęcenie.

Pamiętaj o trzech rzeczach: trening siłowy, to nie to samo co tlenowy (kondycyjny) – lepiej nie wykonywać ich w tym samym dniu. Rozciąganie to jedna z najczęściej pomijanych, ale bardzo ważnych rzeczy przy ćwiczeniach. Koncentruj się i ćwicz prawidłowy, równomierny oddech – usprawnia i zwiększa efektywność ćwiczeń.

2 komentarze:

  1. Dokładnie! Podpisuje się pod tym za mną już 11kg i miałam przez ten okres różne humory, nastroje, raz motywacja była mocna, raz słaba ale nigdy się nie poddałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja polecam naprawde pyszna diete south beach. Tutaj znajdziecie szczegoly http://dietasouthbeach.info.pl/index.html prawie bez wyrzeczen wystarczy tylko wyeliminowac weglowodany i tluszcze nasycone

    OdpowiedzUsuń